Proiectul ECO JUNIOR


 

Cine nu a auzit, în zilele actuale, măcar o dată cuvântul ecologie? Îl folosim la tot pasul şi încercăm să ţinem cont de esenţa care stă la baza lui, aceea a interacţiunii dintre organisme şi mediul lor de viaţă, mai ales de influenţa acţiunilor acestora (în special a omului) asupra mediului ambient. Am dorit ca, alături de elevii mei şi părinţii lor, să contribui la acţiunile ce privesc protejarea mediului înconjurător.  Astfel, am implicat elevii clasei I B, împreună cu părinții și bunicii lor, la o activitate privind educația ecologică în cadrul Proiectului ECO JUNIOR  care are ca scop : Educarea ecologică, dobândirea unei atitudini mediu-protective și implicarea în activități eco-recreative a elevilor prin joc. Formele de educație în natură sunt un tip de activitate care pot îndeplini cu succes obiective precum conștientizarea opiniei publice asupra importanței conservării naturii, atragerea și pregătirea viitorilor cetățeni model care pun accentul pe reciclare. Elevii au reciclat peturile vopsindu-le și dându-le o altă întrebuințare ajutând astfel la înfrumusețarea grădinii școlii, dar și la protejarea mediului înconjurător.   Am încercat să ofer elevilor o educaţie ecologică adecvată vârstei lor şi nivelului lor de înţelegere. Copiii sunt foarte receptivi şi, astfel, îi putem sensibiliza deschizându-le ochii şi făcându-i să privească atent la tot ceea ce îi înconjoară. Primele acţiuni ecologice pot începe chiar din ciclul primar: ei vor înţelege semnificaţia unei acţiuni benefice mediului şi o vor repeta, chiar dacă se află la şcoală, acasă, pe stradă sau în parc.

 A consemnat pentru blogul școlii, prof. înv. primar Găvenea Nicoleta

Anunțuri
%d blogeri au apreciat asta: